Everglades city

23 oktober 2013 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Everglades cityGing me daar die wekker toch vroeg af niet gewoon meer, pfpfpf half 7 begon dat kreng te rammelen. Toch maar even een ontbijtje in elkaar gedraaid, om een beetje gevuld aan de dis van de krokodillen aan te komen, want ja met een lege maag weg dat kan niet. Met z'n allen in de Otoo plaatsgenomen en maar weer eens de Highway 75 opgedraaid, en om nu een uitnodiging voor een diner af te slaan, dat doen we natuurlijk niet, we blijven Nederlanders, dus op naar de tafel van de krokodillen, we reizen af naar Everglades City.IMG_6679 Captain Doug stond daar, voor ons klaar om ons op de dis te parkeren, daarvoor had hij een keurig bootje in de plons neergelegd. Met een Pelikaan om de boeg om de boel een beetje op te vrolijken.PelikaanEn om het echt gezellig te maken doen we er gewoon drie.

Klaar voor vertrek, captain Ken brengt ons naar de tafel met een bloedvaart.3 pelikanen

Wat een ervaring is dit weer, we vertrekken eerst gaat het nog met een gezegende snelheid, maar als Ken het gas pedaal even intrapt, wat er dan gebeurt,..dat kennen wij alleen van de film, waanzinnig.Powerboat race wat een power en behendigheid zoals we tussen de mangroven door scheuren, het is werkelijk onwijs.boot tochtZo mooi, we werden wel gewaarschuwd, er kan soms wel een Slang uit de boom vallen, tis hier ook herfst. Om een beetje een indruk te krijgen hoe hard het gaat, zie foto zou ik zeggen.

door de achteruitkijk spiegel

.........Ken en dan heeft Ken een verrassing, de tafel is gedekt, de gast is onderweg, het eten heeft ie in de boot. laten we de gast maar verwelkomen.Alligator daar is ie dan, hier zijn we voor gekomen. de Everglades Alligator. Ali 2ali 3ali 4ali 5ali 6 En om er nog een leuk toetje bij te organiseren, komen we nog een boom vol met Racoons,wasberen tegen.Wasbeertjewat een leuke beesten, en ja, ook die vreten je vingers op als je niet uitkijkt. geweldig weer deze dag en ja het was wel een trippie hoor, wacht effe nog een fotootje van een wasbeerWasbeertje leuk joh...Ja die trip, dat is toch wel een dingetje hier hoor, als ze hier, zoals dat gister gebeurde, vertellen dat je ergens vlakbij bent,...zit je geheid nog een uur in de auto. Gister zijn we ons te buiten gegaan aan,....shoppen..!! Er is hier vlakbij, zeg maar een dik uur rijden, een Mega OUTLET store, Miramar, de grootste van Florida. Nou dat hebben we geweten, we hadden al overgewicht,...ja, in de koffers, ....en dat is er niet beter op geworden.

En toen vertelde de Lady of the Disney outletstore, dat we vlak bij het strand waren. Ja, hartstikke dichtbij,... het was een uur om er te komen, En nog eens een uur en 15 minuten om weer bij de Villa te komen, we hebben wel heerlijk gegeten bij Dough's Beache House, dat dan weer wel.maar wat een pokke-eind rijden is dat iedere keer. Zo ook de reis naar Everglade City,...ruim anderhalf uur. Nu wilde we dus eigenlijk met een power boat over de grasvlakten van de Everglades scheuren, dat hadden we zo een beetje bedacht met z'n allen. En dat ging dus bij Captain Ken niet helemaal volgens plan, dus aan een local, bij de SUBWAY vreetschuur, gevraagd waar dat kon. Nou maar dat kwam goed uit dat kon bij hem geregeld worden hij ging wel even bellen. En ja hoor om 13.00 uur konden we een ride van een uur en een half uur gras pollen zeilen. Voel je hem al aan komen,.....geen graspol gezien. Wel weer een mooie ride gemaakt hoor dat wel want onvergetelijk is dit allemaal wel hoor, kippenvel momenten. met de groeten van KOKOkoko

1. Thom:
    23 oktober 2013
    Dat Ziet er spectaculaire uit en al die leuke beestjes :D
  2. Pia:
    23 oktober 2013
    Zooooo zeg! Dat was volgens mij een topdag! Een grote dierentuin zonder hekken! Ik ben gek op pelikanen trouwens! Alleen maar weer een simpele WAUW uit Vlaardingen!
  3. Nel:
    23 oktober 2013
    hallo allemaal wat hebben jullie een geweldige vakantie
    tot nu toe geniet er maar lekker van

groetjes
    tante nel xxxxxxx
  4. Henk en Frea:
    23 oktober 2013
    Wat een leuk verhaal weer en fantastisch foto's wat zullen jullie genieten en ja daar moet je af en toe vroeg voor op. Ik kreeg van de week een berichtje of ik ons e-mail wilde bevestigen en dat heb ik gedaan, maar tot nu toe geen verslag ontvangen kan dit, nu groetjes aan iedereen en vooral aan Edwin.Frea
  5. Johan en Hans:
    23 oktober 2013
    Pia, THIS IS THE REAL WORLD HONEY,.....NO ZOO.....!!!!
  6. Pia:
    I LIKE IT LOVE...!!!