Eerste dag New York..

14 oktober 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker vroeg aan de dag begonnen, 7 uur het mandje uit douchen en hup de straat op. Aan  de wandel richting de Manhattan Bridge, op naar de overkant. Nu kunnen we natuurlijk de metro nemen maar ja dat is wel erg makkelijk. Wat een ervaring, lopend over de Hudson River,naar Manhattan.Hudson river

Onderweg nog even heerlijk tussen de New Yorkers een ontbijtje gescoord, John begon gelijk maar met een Turkey burger, je kunt hem maar gehad hebben. Chinatown in zijn volle glorie aanschouwd, en inderdaad het zijn net mieren en inderdaad ze nemen het met de hygiëne niet zo nauw, er kieperde een complete emmer met tofoe over straat en die ging zo weer terug de emmer in, best lekker als je niet precies weet waar het vandaan is gekomen, voor mij geen chinees deze week.

En als die gekke chinees dan inderdaad de boel heeft lopen vergiftigen dan mag ie naar, de rechtbank zeer imposant gebouw met iets eigenaardigs aan de buiten kant, een hangslot, vond Nijn ook gek eigenlijk.

konijnenslot

chineesie

En dan moet de boel natuurlijk ook nog worden bewaakt, dat wordt dan geregeld door de NYPD, zie hier het ultieme vervoermiddel van de heren Policeofficers..Hans z'n turbo

Verder zijn we die vandaag nog bij Missie Vrijheid langs gevaren en hebben we de skyline van New York gezien en wat een MEGA ERVARING IS DIT, we staan regelmatig met de mond vol tanden, ongelooflijk wat MOOI en indrukwekkend.hier onder de laatste foto's van vandaag was een lange dag van 07.00 tot 11.45 ' s avonds waarbij we denk ik wel 35 km hebben gelopen....en heeeeeeel veel mooie en gekke dingen gezien. Het is echt een " City that never sleeps".

SkylineMissie vrijheidVoer NijntjeBroadwayNijntje heeft nog wat Taco gegeten en we zijn 's avonds nog naar Broadway geweest wat een bruisend en gezellig gebeuren.PRACHTIG in een woord. Het wordt nog wat we hebben nu al 900 foto's en zijn al 2 dagen hier...........!!Laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

1. Erika:
    14 oktober 2013
    Fijn. .Dat jullie het zo fijn hebben schonevader. Blijf genieten!!!
  2. Sanny:
    14 oktober 2013
    Hai nijntje.

Ik herinner me dat gevoel op broadway ook nog wel!
    Echt zo bizar, zoveel mensen en sfeer.en je daar veiliger dan in je eigen . Have fun!!

Hug
  3. Ma: